glassfest!

Jag hade sen sist lite vaga minnen angående vad han jobbade med, men igår redde vi ut allt. Eller det jag la fokus på var glassen. Han är glasschef! (eller han var chef över en jävla massa företag till som jag inte la någon fokus på.)
- och det kan inte vara ett påhitt för det sa han bara i förbifarten, innan han visste att det bor minst 5 tjocka barn inuti mig...

Så vi ska ha glassfest! Redan idag ska han iväg på GB´s årliga vårprovning av glass! Jag sa att blir det något över ska det hem till min frysbox!
+  att jag ska göra en lång lista på olika glassar som jag vill att han ska återinföra. Banana Joe! Magnum Ego!


Bäst för honom att han ringer idag, för nu finns det ju faktiskt ett intresse från min sida!


ps. anna, nu vet jag varför glassen Spirello bytte namn till Twister. Den var tvungen att ha något mer internationellt namn som skulle funka världen över.

ps 2. Och det var han som såg till att Donken gjorde ett samarbete med Magnum, och det kommer mera...
5 kommentarer
L

WAAAAH banana joe! seriöst. du är min själsfrände. ingen har fattat vilken glass jag menar?! har saknat den sen 97 då den försvann. så himla sämst.

Jenny

Men Spirello och Twister är ju inte samma glass, även om vissa hävdar att Spirello bytte namn till Twister. Spirello var lång och smal med rund pinne och en isglass, Twister är kortare och tjockare med vanlig pinne och nån slags sorbé ju:-)

caro

L - klart vi är själsfränder!! Banana Joe är en av guds bästa uppfinningar!! :D och det måste komma tillbaka!! Jag ska se vad jag kan göra... ;)



J - Okej att dom kan ha bytt pinne, men spirello hade också någon form av sorbé inuti, det där gula! och färgerna är ju exakt samma - är det inte samma glass men att de kanske bytt pinne? :O Och spirello var väl visst kort? Asså jag var ju en liten kotte när den fanns och jag kunde äta upp hela!

Jenny

Nej jag lovar att det inte är samma glass. Ska skicka en länk till dig så får du jämföra utseendet. Smaken kan ju bli lite svår haha.



http://www.glasskoll.se/tag/spirello/

Jenny

A vad vet jag, jag tycka ha blandat ihop alla... Kunde svurit på att Spirello var isglass som var lika dan som Skruven :-/