mamma, matsnobben

Jag är hos mamma och gör matlådor, hitills: 4 chickentikkimasala, 5 canneloni och en hel del carbonara. Och jag bidrog även med saker från mitt eget hem...

M - Men vad är det där?
C - Det är pasta. Som jag kokade igår och det blev för mycket, så det kan vi ju använda nu!
M - Men vad är det för märke? Annars har jag lite barilla vi kan koka...
C - Kungsfågeln typ. Eller nått med fågel iaf.
M - Jaa! För jag vill ju jättegärna äta pasta som har samma märke som Kyckling!!
C - Kungsörnen då!
M - Men det är inte någon form av nudlar då? För du vet att jag inte kan äta sånt.
C - Men då gör vi såhär, jag äter min egen pasta och använder den till mina matlådor, och så kokar vi annan pasta till dig som du kan äta.

Och om mina canneloni blev grymma? Det ska bli min nya paradrätt! Sjukt fina och säkert löjligt goda. Dessutom har jag hittat på receptet och allt sånt själv, det gör riktiga kockar :)


ps. ja, hade min lärare inte sagt till mig i fyran att "jag var alldeles för intelligent för att slösa bort det i något kök", så hade jag med största säkerhet krigat i Kock VM och dylikt vid det här laget.
0 kommentarer