vem vet?

Postat av:

men hur fick du hepatit c från första början?

2011-02-07 @ 19:25:21


Ja du, om du visste hur många tusen miljoner gånger jag ställt den frågan till mig själv? Dubbla det och så får du antalet gånger jag fått den frågan. För att citera min andra läkare: "du är ett medicinskt mirakel, fast tvärtom"!

Det är ingen som vet och hepatit c är den sortens sjukdom som inte går att spåra. På ett ungefär kunde min tredje läkare avgöra att jag blivit smittad när jag var 15 år, och det avläste han på hur pass dålig min lever var förut.


Jag gav upp för länge sen att försöka ta reda på hur jag blivit smittad och när det skedde, jag bara slog fast vid att jag var smittad och sen såg jag till att bli frisk! När en kämpar mot något så stort som en dödlig sjukdom, då slutar en liksom tänka på "detaljer" och fokuserar helt och hållet på att klara den tuffa behandlingen.


ps. men vad de vet nu så smittar hepatit C enbart via blod. Till skillnad mot tex Hepatit A som kan smitta via smutsigt vatten och mat, och hepatit B som kan smitta via oskyddat sex.
0 kommentarer