bergochdalbana.

Jag kom inte med i projektet Unite for women som RFSL har tillsammans med Mama om att få följa med på deras resa till Bangladesh. Visst, jag hade inte tankepackat resväskan, men jag var sjukt taggad på samtalen, mötena och att få hjälpa till i en helt annan kultur.
- först täntke jag nyttja min 30min långa rast åt att gråta ögonen ur mig uppe på kontoret, så jävla besviken att det stack inom mig.

Fast sen läste jag ett mail som fick mig att skratta högt efter varje mening, och solen lyste återigen på sin himmel.
Och sen ringde min fina moster som är konstnär, och nästa vecka ska jag vara med i ett konstprojekt! Jag ska stå modell för en grupp människor som ska få måla av mig!! Och så blev jag ännu gladare!

ps. jag lider inte av borderline även om jag lätt kan se saker i svart eller vitt, det finns en jäkla massa gråzoner i mitt liv också. Fast mest färg.

ps2. jag hoppas att personen som knep resplatsen är en grym bloggare och jag hoppas hen gör ett strålande jobb. För fan vilket fint och viktigt projekt det är!
0 kommentarer