dofter

Har ni tänkt på hur fantastiskt vår hjärna är uppbyggd, ta bara en så enkel sak som dofter. En vilt främmande människa kan gå förbi dig på stan och bära samma parfym som en gammal kärlek gjorde, och ett tu tre så hugger det till i mage, hjärta och hela kroppen.
- Minnen som kommer tillbaka och påminner om er tid, känslor som rusar genom kroppen och det känns som att varenda cell reagerat.

Jag har några dofter som hela min kropp reagerar på, som när gamla gubbar kommer in på jobbet och bär Diors Fahrenheit(riktigt gubbparfym!) så tänker jag alltid på Tony, jag vet inte vilken parfym Mr X har men har någon främling samma hugger det till direkt i magen.

Jag tycker det är både vackert och häftigt hur mycket känslor och intryck som kan samlas och påminna en bara genom något så enkelt som en doft av en parfym.

0 kommentarer