kodak moment.

Jag har precis upplevt ett riktigt fint ögonblick, som tagen ur en amerikansk film och jag kunde knappt tro det. Jag har åkt med Stockholms bästa tubchaffis, kanske inte låter så jävla häftigt, men fint vare.

- Ja välkomna på denna torsdag kväll! Nu är det såhär att jag kör väldigt bra ikväll, så jag ligger 2,5 min före i schemat, så vi får stå och vänta här. Ja. Nu kör vi.

Och nu när vi åker från tcentralen så tänkte jag passa på att ha ha frågesport! Ja ni får gärna diskutera frågorna med era medresenärar. Är ni beredda? Här kommer frågan: Vi kommer nu snart att anlända till stationen Gamla Stan, och sen vidare till Slussen. När vi gör detta kommer vi att åka genom två olika landskap, vilka är dessa två?


Jag pratade först med mamma, men hans röst dödade samtalet och jag skrattade så mycket att mamma la på. Runt omkring mig började människor på riktigt diskutera vilka dessa två landskap var? Folk skrattade och inte en enda hade på ipod eller fifflade med mobilen. Alla var redo inför svaret och inte en enda kunde låta bli att le och skratta. Det var magiskt.


- Ja, om vi då tittar på vänster sida så ser ni en bro där, och det är alltså där skiljevägen går mellan dessa två landskap. Gamla Stan ligger då i Södermanland och Slussen som vi nu anländer till ligger i Uppland. Det är även Stockholms äldsta station byggd 1960, så nu avslöjade jag det rätta svaret på kommande fråga.


Det kan verka futtigt, men det var fantasiskt att se sthlmarna i alla åldrar krypa ur sina trånga och gråa skal. Folk skrattade rent spontant, diskuterade och väntade ivrigt på fortsättningen. Som taget ur en dålig komedi.

0 kommentarer