kyssa bruden?

När jag jobbade på ett bröllop i somras sa en engelsk gäst till mig att vi Svenskar var så galna med våra bröllopstraditioner, och han berättade bland annat om den där traditionen att så fort bruden eller brudgummen lämnar lokalen under middagen - får vem som helst av gästerna av motsatt kön springa fram och kyssa den som är kvar! Alltså om brudgummen kilar på toa får alla killar kyssa bruden.

Är det bara jag som aldrig har hört talas om den traditionen?!



ps.
Min favorit bland bröllopstraditioner är en spansk som innebär att brudparet tillsammans skär upp en bit tårta med en stor Sabel!! Hur häftigt är inte det?! Jag som inte ens vet om jag tror på hela äktenskapsbaletten, det ska jag någon gång i mitt liv göra!!
1 kommentar
Jenny

Den traditionen är ju väldigt ung, skulle tro att den bara har några år på nacken.