långdistansförhållande

Är det ett och samma ord? Hur som helst, ja det är inte mycket jag kan om detta ämne. Men vi kan väl ta och prata lite om det iaf? Jag är helt övertygad om att vill två människor som älskar varandra få det att funka - så kommer det såväl att funka.

Jag har en blygsam erfarenhet om detta, jag var nyss fyllda 17 år och hade träffat en fantastisk person på QX. Vi kunde prata dygnet runt, jag smsade upp en hundring på en kvart och jag var löjligt förälskad. Jag hade visserligen bara sett två bilder av henne, men nog hade jag fallit för henne och hon för mig.

- till sist bokade vi en träff, jag skulle åka upp till Borlänge för att träffa henne i hennes kompis kompis systers lägenhet i Borlänge, systern var iväg på Uppsala Reggae och där skulle vi mysa i två dagar innan hon skulle med mig hem till Stockholm och fira Pride (detta visste varken min mor eller syster som jag bodde med...)

Jag kom ut för min familj, tog tåget upp och mötte henne på stationen. Vi hånglade konstant i tre timmar innan vi kom fram till lägenheten, köpte mat, drack lite, jag plattade någon tjejs hår och sen fick jag ont i magen.
- hon var så otroligt jävla kär i i mig, och jag mer sådär lagom avslagen.

Jag minns att jag ringde Victor och pratade på, jag ringde mamma och sa att jag bangade ut. Strax efter det skulle jag och hon ligga för första gången, precis innan jeansen åkte av ringde mamma och sa att en biljett var bokad till imorgon förmiddag.

Jag "gjorde slut", hon grät och sa att hon aldrig mer skulle lita på en människa igen, jag hade krossat hennes hjärta för all framtid och sen tog hon en ask alvedon, en flaska vodka och gav sig ut i borlänge för att ta livet av sig...


ps. hon tog aldrig livet av sig. Ett halvår senare hade hon ny tjej som i sin tur började stöta på mig, samma kväll som de skedde förlovade dom sig.
1 kommentar
Emma

Åh tack så mycket, vad glad jag blir! :)