skriva i relation till något,

Jag älskar att skriva och insåg inatt att det blir allra bäst när jag skriver om något som jag själv varit med om eller har någon form av relation till. Men de områden som jag själv inte kan sätta mig in i, varit med om eller ens är intresserad av blir mest tagen fakta.

Ligga, Oskuld, tonårsångest, onani, ragga, ligga för nöjes skull, hångla, komma ut, hivprevention och säkrare sex - där har vi några säkra ämnen som jag kan babbla på om i timmar och skriva om tills fingrarna värker just för att jag passerat och rört mig kring detta. Eller det mesta rör jag mig i fortfarande.

Men saker som: föräldrarskap och heterorutan är saker som jag inte riktigt kan. Visst jag kan relatera till ensamstående mammor och hur det kan vara, då jag själv växt upp med det.
- och i princip allt som har med heterorutan och hela den insnöing gör mig mest bara illamående.


Det är även ungefär så jag tänker när jag läser andra relationsexperter, de är ju för fan kloner av varandra? Visst skulle jag kunna sitta dagarna ut och in skrivandes om heteropar som kärvat till det, otrohet med grannarna eller bolibompasex, men det är ju ämnen på helt annan nivå än vad jag är på.

Nej, det måste ske en förändring.


ps. och det gäller även denna bloggs design. Jag får ont i magen varje gång jag kikar in på min egen sida. Den katastrofala designen sinkar vartenda ord jag skrivit och det måste bort. Det pinsamma är att jag inte ens vet hur jag gör för att ta bort det jag har nu. Så HJÄLP!! Betalning sker i form av valfritt bakverk och mängd! :)
1 kommentar
Sophia

Haha! Vad sjukt! Jag tänkte nyss på att att din design var ganska dålig... asspå för typ 1 min sen.. och sen skrollade jag ner hit och så erkänner du det och allt!!! HAHA!