solidaritet.

Var på mysig middag med vännerna ute hos Emily, när de kilade vidare åkte jag hem till mamma för att dö. Efter att jag väckt henne hände detta;

M - Men vart skulle tjejerna då?
C - Solidaritet.
M - Och det ligger?
C - På stureplan.
M - Ska dom till ett ställe som heter Solidaritet? Och det ligger på Stureplan? Du måste skämta!!
C - Nej, det heter verkligen solidaritet.
M - Och ligger på stureplan. Det är ju ett skämt Caro!
C - Haha jag vet. Så jävla kul!
M - Mmm visst. Men vart ligger det då?
C - Ja, om jag säger Nype. Ringer det någon klocka då?
M - Ja men dåså! Varför sa du inte bara det från början. Nype ja.
C - Äsch, jag vet inte heller vart det ligger. Det är ju inte direkt mina kvarter...
8 kommentarer
sanna=)

Ligger inte solidaritet vid skrapan??

Sophia

Haha! Sjukt kul!!! Typiskt mamma! Och en sån här diskussion äger nog inte rum på så många andra ställen än hemma hos oss... hehe!

Emily

Och vad är det som är ett skämt om att vi skulle

På klubb på Stureplan om jag får

Fråga?:s

Sophia

Haha!!! =)

car0 - passion for passion

Sanna: Ingen aning, det kanske finns två`



Phia: Haha nej jag vet!! Haha och det bästa är ju att det blir direkt reaktion, trots att hon nyss vaknat! haha! :D



Emily: Skämtet handlar inte om att ni ska på stureplansklubb eller inte. Varför skulle vi skämta om det? Skämtet handlar om att klubben heter Solidaritet, och ligger på Stureplan. Rent politiskt är inte det så troligt att det finns sådär överdrivet mycket solidaritet i dom områdena... vilket är själva skämtet. Ett rött skämt.

Emily

Okej :). Då missuppfattade jag det hela!:)

Jenny

Jodå de är visst solidariska där, delar både skumpa och kola ;-)

Sophia

Haha!!! bra Jenny!