there are worse thing I could do.

There are worse things I could do,
Than go with a boy or two.
Even though the neighborhood thinks I'm trashy,
And no good,
I suppose it could be true,
But there are worse things I could do.

När ska Grease utspela sig, under 50-talet? Ändå är den här texten lika aktuell än idag. Det både fascinerar mig samtidigt som det gör mig så jävla förbannad. Det är 2011 och fortfarande kan inte en ung kvinna ligga med någon som inte är hennes fasta partner utan att det blir ett jävla liv. Inatt gav jag mig själv ett löfte att hitta en att ligga med, bara för att jag vill - och utan att det blir en jävla massa snack efteråt? Existerar det ens? Ska jag behöva byta världsdel? Jag kan inte se felet i att två personer knullar med varandra för att de vill det, och sen går vidare med sina liv? Där har jag iaf ett nyårslöfte jag ska lyckas med.
0 kommentarer