typ som homer.

När jag var där i måndags så berättade han glatt för sin sjuksköterska att "hon den där, hon har minsann haft hepatit C! Fast nu har hon gjort en behandling på 6mån och blir alldeles strax friskförklarad!!", och pekar på mig glatt. Och jag tror inte det var pga brist på samtalsämnen eller för att peka ut mig bildligt, utan mer att han är stolt över mig.

Varpå sköterskan säger: "Jaha, är det något du har fått i dig via maten?!"
- Eeeh, nej. Det är en blodsjukdom som sätter sig i levern. Det smittar enbart via blod, och inte något jag ätit.
   och jag kunde inte låta bli att argt tänka, "håll dig till din cancer du så blir nog allt bra..."

Men syster säger att jag inte får vara så hård, då alla faktiskt inte kan veta om vad det är för sjukdom. Och att hepatit B faktiskt kan smitta via mat... Iofs, innan jag själv fick detta så visste jag ju typ bara att en kan bli gul. Lite som Homer.


Men förutom kärleken till öl och munkar har vi väl inte så mycket gemensamt?!

0 kommentarer