vad är en fetisch?

Postat av: Sara

Jag har ganska svårt att förstå fetischer, eller liksom vad som är det. Om man gillar att folk tittar på när man har sex, eller typ att man vill bli filmad, eller kanske gillar att bli bunden/binda osv är det en fetisch? Eller är det bara konkreta saker som fötter eller lack och läder? Haha kanske en jättedum fråga, men jag har funderat på det ett tag..

2011-01-12 @ 14:41:05

Hej Sara!
Nej, det är verkligen inte en dum fråga, det finns inga dumma frågor! :) Det kan faktiskt vara allt det där, för att förklara det superenkelt så är en fetisch något en gör, en sak eller något som måste vara med under den sexuella akten för att en person ska kunna bli sexuellt upphetsad!
- så låt oss säga om jag har en fetisch för röda skor, då måste antingen jag ha på mig dom, den jag ligger med bära dessa eller bara vara med i rummet - för att jag ska kunna bli sexuellt upphetsad! 



Och det mest fantastiska med fetischer är att det kan vara just exakt vad som helst som klassas som en fetisch. Sen finns det hur många olika benämningar och klasser för dessa. En helt fantastisk värld.
0 kommentarer