vad vill jag bli när jag blir stor?!

Jag har legat på mammas soffa de senaste timmarna, druckit kaffe, lyssnat på Paul Potts filmskiva(nördvarning!) och lustläst Klinisk sexologi. Samt funderat över vad jag vill göra med mitt liv.

Den frågan kan skapa både knivhugg, mindre ångestattacker men även en tripp bland molnen. Vem har satt en gräns på att drömma? Eller ett utgångsdatum för när sakerna ska genomföras? Mycket av sakerna som jag vill göra i livet kan jag tänka mig att göra om 20-30år, andra vill jag börja på redan nästa vecka.

Ursäkta för den nördiga klyschan - men the sky is the limit. Så detta är lite av det jag tänkte pyssla med innan jag hamnar 2-3 m under jorden;

  • skriva böcker: fakta, ungdomsböcker, romaner, instruktionsböcker
  • arbeta med hivprevention, både nationellt och internationellt
  • usa, kina, sydafrika och olika delar av Sverige är några av de platser som jag vill besöka, sprida information, lära mig nya saker och prata sex
  • förbättra sexualundervisningen i skolorna både nationellt och internationellt
  • ha en egen tv-show (med fantastiska Leigh som partner in crime!) och ja, jag har redan programidéer för minst 1 ½ säsong!
  • spräcka myter och få bort folks dumma fördomar
  • skriva, skriva, skriva. Krönikor, böcker, kolumner, artiklar - de todo!
  • genomgående tema i allt: ligga på lika villkor
  • säkrare sexinformation, nationellt och internationellt.

1 kommentar
Sophia

Åhh vad fin bild!