höjden av heternormen?

Är inte det att ragga på krogen? Jag tänker mig scenen att jag som ser ut som kvinna, uppför mig som en kvinna och utåt sett ser ut som en kvinna - automatiskt (nåja) alltid får karlar som stöter på mig.

Det är så många antaganden som bara tas för givet och som resulterar i att det jag uppfattar som en man stöter på mig. Då har han antagit att jag dels är en kvinna, att jag dels inte är upptagen (relationsanarkist tror jag inte många tänker på...) och att jag ska vilja ha en man, dvs helst honom.


Att jag kan ha en kuk upptejpad mellan skinkorna tänker han nog inte på? Eller att jag kanske har en partner hemma eller på toa? Eller att jag inte ens tänder på hans kön? Eller på något alls?
- men det är sånt som ingen direkt reflekterar över en vanlig fredag kväll efter två-tre öl. Utan detta är några av alla osynliga regler som omfamnar, kväver, existerar och förstör vårt samhälle dagligen.
0 kommentarer