hur bråttom kan en ha?

Ibland känns det som att det som par i en relation gjorde för ungefär 10-15 år sen när det var runt trettio, det är samma saker som alla över 18 år ska göra eller ha på sin att-göra-lista. Som ha en fast partner helst sedan några år tillbaka, bo ihop och allra helst äga lägenheten tillsammans, gemensamma lån, tankar kring semesterhus och varför inte äga en bil tillsammans? Eller kanske ett djur? Och kidsen är antingen i magen eller på g...

Vart kommer all stress ifrån? Vart kommer behovet av att ha allt detta, nu? Jag läste en undersökning om "dagens ungdomar" där forskaren fastställt att denna generation som står mellan tonåren och vuxenlivet vill ha allt det där som representerar trygghet, typ för att kompensera sin egen uppväxt...

Jag känner inte det där suget längre. Jag har gjort hela den där sambogrejen, men det var min lägenhet (tack gode gud!!) och det där med att binda upp sig till enbart en människa känns ljusår bort. Men jag kan ändå inte låta bli att undra över denna "trygghets-hets", varför så fort och varför så bråttom?
0 kommentarer