sexigt svett?

Jag har för mig att det finns högvis med forskning som säger att kvinnor ska tycka att mäns svett luktar sexigt och bli upphetsade av det. Och att det är något med att svettet innehåller testosteron (det manliga könshormonet) som då lockar till sig motsatsen som då ska vara östrogen?

Någon som har koll på om detta kan stämma? För då undrar jag om det finns någon motsvarig forskning på området, att det finns män som tänder på kvinnligt svett? Som i sin tur kanske utsänder östrogen?


Nu tycker jag iofs oftast att den typen av undersökningar är den bästa nöjesläsningen och jag brukar fundera på om forskarna får betalt i smågodis... Och sen undrar jag om det ens finns något forskarteam som skulle vilja lägga ner tid och energi på att forska om kvinnors svett? För att typ kvinnor svettas ju inte. Eller?



ps. och ni vet att jag egentligen ogillar att använda fack-orden kvinnor och män, men i just denna forskning utgår allt från det och det är just det jag är ute efter.
0 kommentarer