something´s on fire!

Försöker somna och ignorerar att grannen under mig har högljudd middag. Samt den faktorn att kan vara social med vissa när det passar. Vaknar till sen vid tolv av att kvinna skriker "Hihi men shit det ser ju ut som att det brinner!", för att sen skrika "Men heerre guuuuud! Det brinner!!".
- och jag i min bitterhet tänkte typ att de glömt en hajkbanan på grillen eller nått...

(Nej, jag vet inte heller vilken vuxen människa i liggmood som skulle servera hajkbanan 2011... Men jag vet att jag skulle göra det, och jag skulle bli väldigt glad om någon gjorde det åt mig.)

Iaf, sen hör jag honom hämta något och sen säga "Pjuuh, tur att man har en brandsläckare hemma iaf!", samma brandsläckare som jag fnissat åt för några veckor sen. För liksom vem har en egen brandsläckare hemma när en bor i typ en två inne i stan? Tydligen han och det kan tydligen vara bra.

Och det är då jag ser all rök så jag inser att jag måste väcka mamma. Hur väcker en sin mamma på bästa sätt för att hon inte ska få en hjärtinfarkt, men ändå få ut henne ur lägenheten? Jag viskade iaf typ dettta "Eeh oj oj oj, nu ska du inte bli arg för att jag väcker dig och bli inte hysterisk nu, men det brinner lite. Eller ja, det brinner i ditt hus så nu måste vi gå ut och se... Och jag ska upp om mindre än 4h!"


Kontentan av det hela är att jag inte sovit något på hela natten, ingen blev skadad som tur är och att det luktar gott i hela området.


ps. utifall att någon nu funtar på att bjucka på hajkbanan så kan jag meddela att det ska ju vara mer choklad än banan.
0 kommentarer