vad står det i min panna?

C - Asså Ernst, nu är det någon som säger att den känner mig, som liksom lagt till mig på fb?
E - Aha, hur ser han ut och vad heter han?
C - Eh ja. Det är en gammal gubbe och han heter XX.
E - Åh herre gud! Ta bort honom och blocka honom! Han är jätteäcklig! Och så har han precis skilt sig!
C - Och vad tänkte han sig liksom att vi har gemensamt? Eller va?


Och saken är den, att detta är andra gången som någon av Ernst gamla kollegor från hemvärnet lägger till mig på fb. Som att jag skulle vara intresserad av en gammal militärgubbe? Och jag kan inte låta bli att tänka hur det gick till när de hittade mig? Har de gått in på hennes sida, gått igenom hennes vänner eller bara tryckt på min bild då jag alltid finns i hennes logg? Och typ tänkt "hon där, hon är ung och lammkött, hon vill säkert ha besök av stora stygga vargen! Mohaha!"


Usch, det är både skrattretande och kräkframkallande på en och samma gång.
0 kommentarer