en tatuering,

En tanke slog mig inatt när jag inte kunde somna (vad är det förresten med kroppen, den har mindre än 4h på sig att ta igen minst 13h sömn, och så börjar massa tankar poppa upp istället? Knappast logiskt.)
- och hur fint vore det inte om en hade en tatuering, och sen träffade någon som hade en exakt likadan. Så att en liksom matchade.

Allra finast vore ett ord eller en mening, den där sortens mening som kan förklara en själv i ett andetag, eller de där orden som betyder allt. Och sen möta någon som känner exakt samma sak. Det vore fint.

Typ att jag skulle ha Ramlar, eller Kött intatuerat på något ställe, och träffa någon med samma ord. Och nu när jag tänker efter skulle dessa två ord utan problem kunna skrivas in på min kropp, fast på olika ställen.


ps. det som inte vore fint är om hade matchande tribals, usch! Eller sina egna namn på samma ställe. För vad är grejen med sitt eget namn? En vet väl vad en heter? Eller sitt eget personnummer? Har folk inte leg längre?
0 kommentarer