frågar en inte, så får en inga svar,

Jag lyckades få tag i biljetter tur och retur till Karlstad idag, typiskt mig att vara ute bara några timmar innan resan ska ske. Och jag kommer få åka tåg, jag som älskar att åka tåg! Det finns ju inget mysigare sätt att resa.


R - Okej, men vill du inte åka i första klass? Det skiljer 40 kr mellan första och andra klass.
C - Njaaa, jag tror inte det. Eller vad finns det för fördelar med det?
R - Ja du får bla bla bla och så får du bla bla bla. Och det brukar vara mindre folk. Några frågor?
C - Hmm, får man gratis kokosbollar?!
Låååååååång tystnad. Så pass lång tystnad att jag trodde han hade lagt på.
R - HAHAHAHAHAHA! (och det var ett sånt där fint skratt som är sådär riktigt hjärtligt att det blev alldeles varmt i mig. Ni vet den där sortens skratt som en hör är riktigt) Pust, oj! Asså jag har fått många frågor i det här yrket! Och asså dom flesta brukar fråga om saker som benutrymme, tillgång till internet eller hur breda sätena är. Men att fråga om det finns kokosbollar ombord, ja det är nog den gulligaste frågan jag hört!
C - Men asså jag har faktiskt varit med om det en gång, och då var det bara jag och en massa bullriga gubbar som inte åt några. Så då kunde ju jag ta för mig hur många som helst! (jag åt 5, eller om det var 7. Och sen stoppade jag ner ytterligare 4 i väskan.)
R - Okej, men fråga riktigt snällt när du kliver ombord så löser dom det säkert åt dig.


Jag kan nog med säkerhet säga att jag dels gjorde hans dag samt blir den-där-kunden-som-alla-kommer-skratta-åt-på-lunchen...
0 kommentarer