Karlstad i ett nötskal,

Det var som att kliva in i ett avsnitt i Hajk, jag bara väntade på att någon skulle säga Chip och hej! Eller att Sven Ingvars skulle dyka upp runt hörnet och barn skulle börja kasta badbollar och frisbees... Det hände aldrig.
- jag inledde min vistelse med att gå vilse, men fick hjälp av två snälla människor som följde mig till hotellet.

Sen kunde jag inte somna för att jag var så exalterad, så jag ägnade några timmar åt att skriva, titta på solnedgången och dansa omkring på rummet. Morgonen efter satt jag ensam i frukostsalen med en äldre herre. Han hummade över nyheterna medan jag pluggade på om kuksex...

När Agneta lämnat av mig vid stationen satt jag i solen och bara njöt av adrenaliet i kroppen och kände mig på toppen av världen. Jag ringde honom och vi småpratade om min bröllopskista och han var glad över att det gått så bra för mig. Sen sa vi att vi älskade varandra och la på.
- och sen grät jag. Alla känslor som samlats i kroppen bara rann ur mig. Kan vara en av de skönaste känslorna.

Precis när jag lyckats somna på tåget hem vaknade jag av två kladdiga händer på mitt lår, sen var jag improviserad barnflicka i fyra timmar. Om de inte skrattade och skrek så grät de, men vi hade ganska kul fastän vi inte kunde ett enda gemensamt ord.

Avslutningsvis åt jag paradisask till middag, pratade med Adam i över två timmar och bara njöt av adrenalinet som sakta klingade av. Och på måndag är det dags igen.


ps. hur själva utbildningen jag höll i gick kan vi prata mer om sen. Måste hitta min kamerasladd först.
0 kommentarer