min typ av högtid,

Dagen före den stora dagen - midsommarafton! Insåg precis att jag egentligen borde ha denna som favvo-högtid. Jag hatar ju resten och brukar till 93% jobba när alla andra firar, och den enda jag egentligen gillar tanken av är Alla Helgonas dag. Och Semeldagen och Kanelbullens dag såklart.

Men Midsommarafton, en hel afton och högtid som ämnas att fira fruktbarheten - borde ju innebära att en ska ligga som bara den och njuta av det? Och inte enbart fira att en är fruktbar? Det gillar jag. Att människor får ledigt för att fira att många föds med möjligheten att kunna göra och bära på barn. Eller iaf fira att det är skönt och kul att ligga. Att hela folket tar paus i vardagen för att fira detta, sånt tycker jag är fint!


- den berömda fallos-symbolen!

ernst och jag förra året <3

ps. och nej, jag vet också att det är ytterst få som vet varför vi ens firar midsommarafton. Men då kan jag iaf säga att det är en hednisk högtid och har faktiskt ingenting med jesus att göra. Och nej, förmodligen inte många som bryr sig om det heller utan ser detta bara till en chans att få supa till och ha ledigt från jobbet.
0 kommentarer