en dotter önskas

Jag drömde att jag födde barn inatt, en flicka. Jag hade varit gravid så att det inte syntes och inte upptäckt det förrän halva graviditeten passerat. Men jag dolde det och dagen efter min dotter fötts kom jag på att jag inte ens sagt det på jobbet och att jag nu måste ta  barnledigt, mamma svarade att det skulle nog inte vara några problem om jag kom dit med barnet i famnen.

Vi befann oss på ett hotell utanför staden, åkte direkt från sjukhuset dit för att träffa pappan. För visst fanns det en pappa, ett one night stand som var en kille jag var kär i på kollo som liten. Han hade flickvän och hon var också med, samt att våra mammor skulle få träffa varandra.


Hon var det vackraste barn jag någonsin sett, med mörkt lockigt hår, luktade sådär gott som bebisar gör och hon var min.
-  vet inte hur jag ska säga det på ett bra sätt, men just idag är jag glad att jag ligger med en tjej! För det här med att bli på smällen är ju inte så lätt hänt då, annars hade jag nog fifflat med p-pillrena...

Åh, jag kommer vara bebissjuk hela dagen!
0 kommentarer