en vardag

Jag insåg en sak igår, eller snarare så slogs jag av en tanke under en av de korta stunder jag inte pratade med någon annan - jag vill ha en vardag, med någon annan.

Bara jag skriver orden suger det till inom mig och jag blir både svinglad och förvånad över att tanken ens existerar. De senaste året har jag främst flummat runt, legat med den jag velat ligga med och sen har det inte varit mer med det. Älskat livet som singel och den variation och utbud som finns.

Men nu, jag längtar efter att ha någon att skratta med framför halv åtta hos mig en vanlig tisdag, laga makaroner till middag, ha någon som städar medan jag sköter tvätten, någon att skeda om kvällarna och någon som jag får väcka med pussar.


Och det kanske låter så jävla beigt att jag längtar efter detta och inte dyra middagar, rosor, heta dejter och sena nätter. Men jag vet inte, visst kan vissa av detta finnas kvar i andra former. Men mest av allt vill jag ha vardag.
4 kommentarer
Kristianstad

Mycket bra tankar!! :D

caro

så jävla fina tankar! gissa vem dom handlar om? <3

Kristianstad

Man kan ju spåna i det ;) om jag tror att det är någon jag känner, har jag rätt då?

caro

då har du jävligt rätt! :D <3