man eller kvinna,

Jag vet liksom inte riktigt vad jag ska svara på den frågan - "vem är mannen och vem är kvinnan i ert förhållande?!"
- jag vet inte på hur många jävla sätt den frågan är fel?

För det första så utgår det från att ett förhållande måste innehålla en man och kvinna för att vara ett förhållande, och även om det är två män eller två kvinnor som har ett förhållande - så ska det alltså vara någon som är mer kvinnlig och lite mer manlig.

Vilket självklart är totalt jävla fel och så urbottat korkat att det inte ens behövs förklaras varför det är så korkat sätt att tänka.


Och för mig är det ungefär lika relavant som att någon skulle fråga: "men vem andas mest i ert förhållande?!", och på det skulle jag svara ungefär såhär: ja, det beror lite på vad vi gör. När hon har fotbollsträning så antar jag att hon andas mer än vad jag gör, och när jag är och tränar så andas jag nog en jäkla massa. Under tiden och efter att jag kommit så andas jag nog också mer, och det gör hon nog också. Och nu vet jag inte vem som kommer mest utav oss, så det är helt enkelt olika beroende på vad vi gör.

Och då tänker jag bara, hur nödvändig kändes den informationen för mottagaren? Ungefär noll.
0 kommentarer