nationella komma ut dagen

Blev inbjuden av fina Emelie till detta och vi ska fira denna dag den 3 april. Och självklart kommer jag att fira och sända ut miljontals mängder pepp och kärlek till folk som vill finna kraften och modet att komma ut för sina nära och kära.
 - men samtidigt gör det så jävla ont i mig att det ens måste existera event som dessa. Tänk vad otroligt mycket enklare det bara vore om alla människor såg varandra som blanka, och sen vartefter fick fylla i själva med egenskaper. Inte dessa jävla mallar, rätt och fel, normer och fack som alla ska staplas in i.


För vissa kan denna process vara extremt smärtsam, jobbig och ångestfylld, för andra är det inte svårare än att bara säga det. Jag kom ut i olika omgånger när jag var 16/17, och sen efter det slutade jag. Kan beskriva dessa moment senare. Oavsett vad du känner och vill, så är det du som bestämmer helt vad du är och vem/vilka du vill tycka om!



ps. och ja, det är förmodligen särskrivning, men jag faktiskt osäker på hur denna titel ska bli skriven på ett snyggt sätt? Systrar?
1 kommentar
Jenny

Hehe du är för söt :-)

Kommautdagen eller komma-ut-dagen! Pick your choise.