shemales...

Jag håller just nu på att pluggar in begreppet Transpersoner och allt som inkluderas under detta. Det är mycket och så jävla intressant, lovar att beskriva allt här när jag är mer insatt på ämnet.

Men då tänker jag på begreppet shemales, som är väldig vanligt i just Thailand där jag är nu. Jag har alltid sett det som en slags form av dragquuen-grej? En person som är biologisk man, men som tycker om att klä ut sig till kvinna och som gärna gör det lite överdrivet och leker med stereotyper?
- och att det inte behöver något med personen sexualitet eller dylikt.

- sen att det finns en slags uppgradering av detta då personen fortfarande behåller sitt biologiska kön, kuken, men även opererar in kvinnliga bröst. Och även detta behöver inte nödvändigtvis ha något med sexualitet att göra, utan att det mer är något som personen tycker om att göra för sin egen skulle, eller möjligtvis för att ha som ansikte utåt.


Är det någon som är mer insatt på detta? För detta slog mig igår och det vore väldigt intressant att lära sig mer om detta!
0 kommentarer