Varför veta kön?

När vi fick se bebisen igår var det första någon i vårt sällskap frågade om det var en pojke eller flicka, när min kusin fick barn förra veckan var det min första fråga också - och jag ville bita av mig tungan.

Varför är detta med kön så otroligt jävla viktigt? Jag kan inte förstå det, fastän jag själv deltar mer eller mindre aktivt i det dagligen. Och kikar ni på blogg.se startsida är första artikeln om barnkläder om en verkligen vill veta könet? Jag bara tar för givet att det är tips på "könsneutrala" kläder som passar både till pojkar och flickor...

Och jag kan inte låta bli att le över tanken den dagen jag får mitt första barn, om jag kanske ska strunta i att säga könet...
1 kommentar
ellen

Vad ska man annars fråga? Om det är välskapt? Bebisar är mad out-gulliga, men tja.. Hur intresserad är man egentligen?