en flat-reaktion.

Jag får syn på det nya numret som bara skriker kärlek. Det pirrar till och jag flinar från sida till sida, har precis läst ut förra numret och älskade varje sida. Rusar fram till tidningsstället och ska precis rycka åt mig ett nummer när jag lägger märke till ett gäng kvinnor som stirrar. Den ena har en kamera och ska precis trycka av, men har kommit av sig. De andra två har pausat mitt i en pose och stirrar.
Jag kommer också av mig med ena handen på tidningen. Jag ler lite försiktigt och lyfter på tidningen. Kvinnan med kameran flinar tillbaka och de andra två kvinnorna instämmer snabbt. Jag vinkar till, trycker tidningen mot bröstet och går ifrån de tre leende kvinnorna.

Är det en flatgrej att läsa den tidningen eller? Och jag kan inte låta bli att undra om det liksom väcktes en reaktion oss imellan, möjligen flator imellan? Har jag för första gången blivit sedd som en flata? Skarpa ögon hade de i sådana fall...
0 kommentarer