mors dag,

Vi har egentligen aldrig firat den här dagen i vår familj, för när mamma var liten var det en pojke i hennes klass som inte hade någon mamma, så när de skulle rita mors dag-kort hade han ingen att rita till... Så jag och syrran fick på vår höjd köpa några sockerbitar från Videogodis och slå in.

Men i år ska vi fira! Eller vi har iaf samlats på söder för att promenera bort till Östgötakällaren och äta middag tillsammans. Men först pratar vi sommaren, alla sitter med kalendrarna redo och går igenom vecka för vecka och rekar om det kan bli något gemensamt? För alla har semester olika och vill olika saker och jag har nog inte spikat något alls inför sommaren i år.


Men jag har en puderrosa klänning för andra gången och känner mig som Mickan, och sitter nu mest och funderar på om jag ska ta skaldjursgrytan eller Ceasarsalladen? Mysig söndag!
0 kommentarer