sparade låtar

Ni vet när en har en låt tillsammans med någon en tycker om, eller när det kommer en riktigt bra låt och du och din bästis älskar den tillsammans. Eller när en hör en låt och känner "shit, det här är verkligen taget ur mitt liv. Det är ju jag hen sjunger om!!"
- jag brukar tänka att en liksom ger en låt till någon annan. Kan vara pga texten, innehållet, stämningen eller kanske pga gamla minnen och händelser.

Visst går det inte att ge samma låt till nåon annan sen?! Den låten en haft tillsammans med någon är ju liksom våran, och sen är det så. Skulle ju bara vara konstigt om en gav samma låt till någon annan sen, ba kul att jag fick en använd låt!


Ibland känns det som att var och varannan låt jag hör på radion eller ipoden har jag gett till någon annan. Det är både världens bästa känsla, men kan även sticka till om det är hemska minnen eller något som gjort ont. Men mest fint.

Någon som gör eller tänker på samma sätt som jag?!


ps.
det har faktiskt hänt mig, jag ville att jag och L skulle ha "Nothing at all" med han från Boyzone, fast sen kom det fram att han hade haft den med sitt ex, jag bölade och han sa att vi kunde ha samma... Det hade vi inte. Vi hade aldrig någon låt.

0 kommentarer