tonårstjejer tar fler risker?!

Läste ni metro idag? Nu har det gjorts en undersökning vad det gäller ungdomars risktagande, och kommit fram till att tjejer minsann tar lika mycket risker som killar numera. Vilket visserligen är bra för att det tyder på att "tjejer vågar ta för sig", men dåligt då de är just risker de tar... Så ur jämställdshetperspektiv var det bra.

Varför lägger de ner energi på att göra denna typ av undersökning? Lägg istället ner energi på att inga ungdomar far illa, lär dem saker och se till att sysselsätta dom med bra saker!


Olika riskbeteenden där tjejern nu börjar ta "mer plats": (hur mycket risker tar jag?)
- har fler sexförbindelser (check!)
- tar kontakt med okända män på krogen (check, och kvinnor - check)
- kombinerar sex och alkohol (check)
- kör fort med bil (har inget körkort ännu)
- går ensamma hem på natten (check)


Ja, så jag vet inte riktigt hur denna lista ska tolkas? Jag tar lika mycket risker som killar gör, och det är bra för att det visar att jag vågar ta plats, men det är även farligt eftersom jag riskterar min egen hälsa. Varför är det ingen som påpekat tidigare att killarna riskerat sin hälsa under hela tiden de tagit dessa risker?!
0 kommentarer