våga göra saker själv,

Mamma - Ska Anna med dig in till stan sen?
C - Nej, hon skulle vidare med några vänner.
M - Men ska du åka in själv? Utan någon?
C - Ja, det löser sig alltid.


Är det något jag tycker att människor ska bli bättre på så är det att göra saker själv, utan sällskap och bara göra det en känner för. Jag har nog gjort det mesta en kan göra och det började med att jag ville gå på konserter som 14åring och ingen i mitt gäng hade samma musiksmak som jag, men vem kan banga på ens favvoband?
- konserter (minst fem), luncha, museum, badhus, träna, utbildningar och föreläsningar - allt detta har jag gjort själv. Och varför inte? Det är saker som jag har velat göra och varför skulle jag banga för att ingen jag känner inte kan eller vill? Jag har tom åkt bergochdalbanan själv, efter att det ropats ut "har vi några som åker själv?!"...


 Det handlar inte om att en inte vill umgås med andra, utan att ett uteblivet sällskap inte ska begränsa saker en vill göra. Hänger ni med på skillnaden? Dessutom är det jävligt viktigt att en båda vågar ta för sig av saker och vågar göra saker själv.
+ hur stor är inte chansen att du träffar några roliga att hänga med? Alltid lika spännande!


ps. bio och middag ute är två saker som jag har kvar. Kan ni komma på fler saker?
0 kommentarer