hetero och norm

Insåg under mitt pluggande häromdagen att word inte felstavar heteronormen ---> jag tar det som ett gått tecken på att utveckligen går framåt. Jag tänker lite såhär, det blir så himla mycket lättare att diskutera, gärna kritisera, motagera, disikera, förbanna (fan det rimmade inte!), problematisera och förändra om det finns ett välkänt begrepp.



Det jag egentligen ville säga är att det är så jävulskt svårt att skriva en tenta om religion utan att inte häckla och benämna heteronormen i ungefär var tredje mening. Och så blir det lite klumpar i magen när saker som en gång i tiden stämplades i bibeln även hänger kvar i nutid...


Har hitills fått med manlig vs kvinnlig onani, missbrukning av säd, mens, sex utanför normen och ska nu börja på att skriva om män som har sex med män.
- vem visste att religion kunde vara såhär kul?!


ps. tentan handlar egentligen om etik och historia. Men jag tänker att sålänge jag håller mig till frågorna och bara tolkar lite som jag vill så är det ju lugnt, eller hur?!
0 kommentarer