himlen börjar här,

Jag har precis läst ut en av de bästa böckerna någonsin. Himlen börjar här är skriven av Jandy Nelson och ges ut av Gilla Böcker (som för övrigt enligt mig är Sveriges bästa bokförlag. Lika bra som dom är snygga!)

Boken handlar om Lennie som förlorar sin storasyster Bailey som hastigt dör på grund av hjärtfel. Sorg, saknad, försök till att gå vidare samtidigt som hon blir kär för första gången.
- åh, är det något jag fullkomligt älskar med ungdomsböcker så är det beskrivningarna av alla känslor. Det är tyvärr väldigt många författare som är sämst på detta... Men denna, åh jag ryser, skrattar, rodnar och gråter tillsammans med Lennie.

Höstens och wannabe-vinterns bästa bok.


- jag som vanligtvis faller pladask för böcker om män i trettioårsåldern med brustna hjärtan som dricker för mycket och knullar runt, gillar även denna typ av böcker. Ungkarlsböcker, klassiker och ungdomsböcker.
0 kommentarer