jävla fars dag,

Jag har nog aldrig reflekterat över hur överdrivet mycket jävla skitreklam det är varje år inför fars dag. Det är väl sånt en lägger märke till när ens egen är död? Ungefär som när en är singel på alla hjärtans dag.
Vi brukar aldrig fira mors dag, för i mammas klass fanns det en pojke som inte hade en mamma, så han hade ingen att rita mors dag-kort till. Plötsligt förstår jag den där lilla pojken som förmodligen är en liten halvfarbror idag. Inte för att vi direkt firade fars dag med pompa och ståt, men han förväntade sig iaf att bli grattad.



Jag ska nog se till att vara bakis på söndag. Eller hitta någon att ligga med på lördag natt så att jag har något att tänka på under söndagen. Eller se till att inte vara ensam. Jävla skitdag.




ps. för er som sett segemyhr så minns ni nog scenen när Fredrik korkar upp 24 flaskor rioja och inte tänker kliva ur förrän han druckit ur. Så tänker jag inte direkt göra nu, men jag har en tenta att påbörja och avsluta så att jag kan leka bort helgen.
0 kommentarer