kerstin thorvall,

Ställde klockan på 6, åt gröt, la mig på soffan och läste i någon timme för att sedan somna om. Jag var så exalterad igår att jag inte kunde somna och det är riktigt svårt att koncentrera sig när jag mest av allt bara vill lalla omkring och hoppa!

Men Kerstin, vilken donna hon var! Åh, jag önskar så att jag hade läst hennes böcker tidigare, då hade vi hunnit bli bästisar innan hon gick bort. Nu får jag läsa och dyrka henne i efterskott. Det här blir tredje boken jag läser av henne och hon är fantastisk.
- en av mina planer är att bli som hon när jag är gammal. Leka och samla på mig massa äventyr nu, för att som gammal åka till någon söderhavsö och skriva ner det och få det publicerat. Bra plan.


















- alltså detta omslag, jag älskar det och sitter på tuben så att så många som möjligt kan se det. Kan nog vara det bästa omslaget jag sett hitills?


ps. och nu ska jag till tensta. Tror jag aldrig har varit där? Jag behöver en bok som bara finns där i hela Stockholm. Det slutade med att bibliotekstanten fick beskriva vägen från tuben till där hon satt, och avslutade med "Ja, jag hoppas vi är lite kända på bygden. Så kanske du kan fråga någon på vägen?!"

0 kommentarer