novemberlöften?

Vi kan väl alla skriva under om att nyårslöften är en smula överskattat, dessutom blir mina alltid uppskjutna minst en vecka för att sen oftast rinna ut i sanden. Främst för att en oftast dagen efter nyårsafton vaknar upp bakis, ofräsch och förbannat sugen på fett och socker... Dessutom, hur stort krav är det inte att hålla massa saker i ett helt år?!


Så jag tänkte införa någon form av månadslöften, eller kanske månadspepp? Det låter trevligare.

Novemberpepp:

- boka resa med syster
- klara av alla tentor och inlämningar
- yoga minst en gång i veckan
- två/tre egokvällar i veckan
- inte ta för många extrapass
- hångla!
- Djurgården runt minst 5 gr
- tillåta mig själv att bara vara, i timmar
- nöjesläsa minst tre böcker
- rensa och skänka till stadsmissionen



ps. efter att ha gått igenom mina punkter känns det lite lamt. Känns som att denna typ av lista kanske borde vara lite mer spirituell, eller innehålla någon form av kvällskurs i typ batik eller drejning... Men detta är alltså det jag behöver nu. Så det lär nog gå.
0 kommentarer