söndag,

  • läst ut kepler
  • skrivit infotext om mig själv inför första numret som jag medverkar i Veckorevyn
  • renskrivit ett antal frågor inför spalten
  • skrivit notis som är med i nästa nummer av Veckorevyn
  • bokat hemlig resa tillsammans med systrarna
  • lämnat tillbaka alla böcker jag inte behöver till kursen jag nyss hoppat av
  • försökt bestämma kläder inför imorrn, tänkte ha en blus men kom på att en dum man spillde ut en halv Norrlands över den i fredags... dumma män.
  • rekat ut platsen inför ett mööööööte imorrn! Så nu hittar jag och risken att gå vilse är minimal.

Och apropå dåligt lokalsinne så höll jag på att gå vilse igår, kände mig inte helt säker på vägbeskrivningen som jag precis fått, så jag frågade några barn:

C - Heeej! Hittar ni till tunnelbanan härifrån?
B 1 och B 2 - Aaaah! Det är enkelt!
C - Okej, så hur går jag?
B 1 - Eeh, först går du rakt fram och sen åt höger,
B 2 - Men åh, Maja!! Du pekar ju åt vänster!!
B 1 - Aha, eh jag har inte lärt mig att skilja på höger eller vänster än...
B 2 - Inte jag heller...
obekväm tystnad uppstår och det finns inga andra människor att fråga...
C- Vi gör såhär, strunta i höger och vänster. Bara visa med händerna dom olika hållen så fattar jag nog!

0 kommentarer