ungkarl,

Stekt falukorv. Stekt ägg. Omelett. Kokta makaroner. Bea. Aubergine. - varför känns alltid min mat som taget ur en ungkarls kylskåp?  Jag och min chef kan ägna timmar åt att prata mat och diskuterar alltid våra matlådor, häromdagen när vi gick igenom min matlåda på jobbet...


S - Så vad blir det idag?
C - Bacon. Och lite aubergine. Och lite pasta.
S - Och till det, lättöl kanske?
C - Försöker du på något sätt säga att jag äter som en ungkarl nu?
S - Nej absolut inte!! Nej nej. Kul att du provar på en ny grönsak!
C - Jag kommer inte dricka lättöl till, utan svart kaffe. Tack så mycket.
S - Kul!


Det ovan är det jag har att välja på till middag idag, kulinariskt. Som tur är min MILF på väg hit, och vi ska bland annat svänga förbi Theos. Kan med andra ord inte bli misslyckat.
0 kommentarer