bär något lila,

Varje dag, världen över är det ungdomar som blir misshandlade både psykiskt och fysiskt på grund av att deras sexuella läggning inte är heterosexuell. Denna dag är ett steg i rätt riktning och innebär att en bär något lila för att visa att det är så jävla okej att vara exakt som en vill. En klapp på kinden, en push i rätt riktning, en varm kram och en jävligt fin gest.

Jag bär lila för att visa att jag bryr mig jävligt mycket om detta, och jag vet själv att när jag vandrade omkring där i garderoben som osäker unge hade jag bölat av lycka om jag såg vuxna göra detta. Detta är ett sätt att ställning till homosexuellas, bisexuellas och transpersoners lika rättigheter.


Jag vet, det är 2011 och jag blir så jävla besviken på världen över att en dag som denna ens måste uppmärksammas och existera. Men vi har en bit kvar och fram till dess fortsätter vi kämpa! <3


0 kommentarer