det blommar!

Något vi brukade göra tillsammans var att handla blommor, sen jag hade det där blommjobbet var det min uppgift att byta ut blommorna på hans jobb och se till att det såg snyggt ut. Men det fanns en liten hake med detta, han ogillade att gå i butiker med mig. Det har varit samma sak sen jag var liten, och jag minns hur han brukade sucka åt mig när jag började sortera om tablettaskarna vid kassan, la allt i rätt färgordning eller städade - "Lilla gumman! Får du betalt för det där? Nej, för du jobbar inte här?!"


Och nu i somras när vi skulle göra krukan fin hade vi lagt upp allt på disken när jag råkade hitta en sista blomma:
C - Pappa pappa! Den här måste vi också ha!!
P - Men lilla gumman, den är ju död! Den ska vi inte ha! Eeeeh, du vet ungar (och tittar lite stressat på kassörskan...) Eeeh.
C - Den är inte död. Den bara vilar lite ju... Lovar!
P - Men vart har du hittat den där? Vad har vi sagt om att du får leta bland andras sopor? Lägg tillbaka den där du hittade den?
C - Det var inga sopor och den kostar 20, kan jag få den eller?
P - Men den är ju död lilla gumman!
C - Den är inte död, den kommer komma tillbaka! Eller hur?! (och tittar på kassörskan som hitills mest stått och sett nervös ut...)
X - Eh jo visst. Den kommer att blomma om, kanske.
P - Så då ska du ha den? För att den kanske ska blomma om?
C - Japp. Jag ska få den att blomma om!
P - Jaja lilla gumman, det blir bra.





Sätter 3000 på att blommorna kommer hinna slå ut lagom till fredag. <3
2 kommentarer
Sophia

Oj vad fint!!!! <3

Caros goodiedrawer

det är så himla himla fint! <3 jag älskar det där fotot på er! känns som en såndär typisk förstabarnsgrej... men jävligt vackert! <3



boken är ingen bibel, vill bara klargöra detta.



<3