fitta,

Jag har all respekt för att människor kan reagera på det ordet och tycker att det känns fult, klingar illa i munnen, äckligt, elakt eller som en ren förolämpning. Det är något jag märker av i både i kampanjandet, när jag föreläser, håller utbildningar eller pratar med vänner.

FITTA.



I dagens samhälle är det tyvärr svårt att ta för givet att jag menar det som en könsbenämning, när det lika gärna kan vara en svordom eller något elakt jag säger åt en jag är förbannad på. Fast för mig är det den allra bästa benämningen på ett kön som väldigt många har. Så jag kan nog säga att jag är en av dom som arbetar stenhårt för att ta tillbaka ordet fitta, sudda bort allt det negativa och använda ordet i dess rätta benämning, nämligen för det kön som många förlikar med det kvinnliga könet.


- om vi bortser från den lilla stugan tycker jag att det är en bra bild av våt/fuktig ängsmark, vilket är den ursprungliga tanken bakom ordet fitta.

1 kommentar
Moa

Go Caro!!