för det är jag värd?

Är det bara jag som får obehagliga känslor när människor skriver att de är värda ätbara ting? Typ "nu har jag kubbat 45min så nu är jag värd tre bitar choklad och ett glas vin!", men om personen inte hade joggat de där minutrarna, hade personen istället blivit värd ett glas ljummet vatten då?

Hur kan någon vara värd mat och varför ens lägga tid på att göra upp system eller varför ens ha det dumma tänket? Mat och andra ätbara ting är till för att ätas, det är gott och ofta perfekt att äta tillsammans med andra människor - ingenting som en är värd eller inte.

Räcker det inte med att vi knappt kan gå till ica utan att mötas av trettio olika "förebilder" på hur vi ska se ut, vara, inte vara eller hur smala vi ska vara i form av olika reklampelare? Varför då dessutom pränta in dumma saker som värd eller inte värd att äta olika saker?



ps. dessutom är det även en jävligt äcklig syn på mat och dylikt, som förmodligen har att göra med att vi bor i västvärlden.

ps 2. och jag tänker att det var en himla tur att något annat företag hann orden, tänk er att det skulle stå "för det är jag värd!" på typ kexhocklad? Huvva.
0 kommentarer