hur svårt kan det vara?

Som alltid när jag har öppning hamnar jag i de där långa tankediskussionerna med mig själv, igår handlade det bland annat om fittor och orgasm. (Jag använder kvinna som betäckning för person med fitta i denna text.)


Och en tanke slog mig, om media ständigt framställer det som jävulskt svårt för en kvinna att få orgasm och konstant pumpar ut dussintals med orgasmtips - hur lätt är det inte då att kroppen låser sig, att hjärnan börjar tänka att det minsann är nog en ganska klurig sak det där med orgasm, sätter igång ett flöde av oro och tankar som i sin tur leder till ett icke-flöde av orgasmer.


För sen tänkte jag vidare rent anatomiskt, och klitoris som finns på utsidan av fittan (ja den fortsätter ungefär 8-10cm in i kroppen också) innehåller ungefär 8000 nervändar, medan ollonet på kuken "bara" innehåller ungefär 6000 nervändar.

Om vi då lägger till det där med att kvinnans sexualitet genom historien varit negligerad, nedtryckt, horfierad (vet inte om det är ett ord, men ni fattar innebörden), och att det knappt i dagens läge finns ett motsvarande ord som känns lika allraound som kuk!


Borde inte alla dessa faktorer phucka upp det ganska rejält om det är det som vi dagligen blir matade med? Att det ska vara så himla svårt, att det är så mycket olika delar som fittan består av (så många är det inte och en mer grundlig beskrivning kommer senare!), eller ens har ett bra och passande ord!!


Någon mer än jag som är sugen på lite revolution inom både orgasm och fitta-området?


ps. jag återkommer senare när jag vaknat till lite och ser om jag fortfarande håller med mina egna tankegångar.
0 kommentarer