jag tröttnar aldrig,

Jag längtar efter:
den första snön som är sådär vacker i ungefär en kväll när hela staden är vit under några timmar, julbak, gamla julkalendrar och varm choklad, hångla med någon som kan, skratta sådär mycket att det fastnar i halsen och sen fortsätta tills en inte orkar skratta mer - och de där kvällarna och nätterna som en redan vet under tiden att det kommer bli ett fantastiskt minne. Och se mitt eget namn i tryck, såklart!

Jag ledsen över:
att jag inte hann diskutera milleniumserien med honom, att jag inte äger en mops som heter Frans ännu och sen allt det där med honom som jag inte vill tänka på just denna timme.


Jag äter helst:

kladdkaka när den är sådär perfekt och helst i Jennies kök i Aspudden. Eller fiskgryta med aioli. Eller arroz negro. Eller tacos med fina vänner. Eller glass som smakar kinderägg. Eller bacon.


Jag ser fram emot med skräckblandad förtjusning:
att bära på ett barn, fast det är några år fram tills dess. Och att se mitt namn i tryck, men det är mer förtjusning än skräck faktiskt. Och släppa min egen bok, fast den ska ju faktiskt bli klar, eller tom påbörjad innan jag börjar oroa mig inför det.

Det finaste jag vet är:
finingarna, la familia, solljus som sticker i ögonen, karlavagnen, kärlek som är på riktig, det där skrattet som värmer till i både hjärta och mage, och det där med att se in i någons ögon och veta att detta är fan på riktigt.


Jag läser:

helst böcker som innehåller sex. Just nu är det blandat nöjesböcker med skolböcker. Men jag kan nog säga att alla innehåller någon form av sex.

Jag är galet stressad över:

att min brandvarnare inte är uppsatt. Och med tanke på allt som händer i mitt liv just nu känns det inte direkt tungt. Men jag har helt enkelt slutat med stress.


Jag lyssnar helst på:

vivaldi, skratt åt roliga skämt, fina ord, bra tal, och när det gäller dans ska det vara bra musik.

Jag drömmer om:

en regnbågsfamilj där jag burit minst ett av barnen, några månader borta från detta land med en ryggsäck som sällskap, körkort, kärlek som känns bra i hjärtat, ge ut min egen bok, hus i ett varmt land, bli ett namn som säger något bra.


Jag blir nostalgisk av:

de där godisarna i olika pastellfärger med olika fruktmönster på, bensin, grillad korv, pulkor, barn i likadana kläder men kanske i varsin färg som visar att de är syskon.

0 kommentarer