min mans bröllop,

Jag tänkte att vi snabbt skulle gå igenom det nya programmet "Min mans bröllop". Om jag har förstått det hela rätt så går programmet ut på;

Att en man och en kvinna ska gifta sig.

- det är kvinnans viktigaste dag,
- och det är mannens uppgift att bestämma hur bröllopet ska se ut.


Vad är mannens förväntade roll om han inte ska vara med och planera bröllopet? Att stå vid sidan likt en accessoar till blommorna? Hoppas han matchar... Och är det kvinnans roll att annars planera hela bröllopet?



ps. efter att ha åkt i rulltrappan i östermalms torg där hela lokalerna är fullständigt pyntad med reklam inför detta program är jag övertygad om tre saker: 1) detta kan vara årtioendets mest korkade, grottbjörnsliknande heteronormativa skitprogram som skapats. 2) det är en man som ligger bakom tanken. 3) jag är förbannat sugen på tacopaj.
1 kommentar
Peter

Det är ju helt klart plockat ur klyschan att det alltid är bruden som står för all planering. Känns lite amerikanskt och är säkerligen plagiat på ett redan existerande program därifrån.