nästa historia ska vara fantastisk.

Hur kommer det sig att nästan alla par nu för tiden har en gullig och fin historia gällande hur de träffades? Jag kan inte släppa det och blir ständigt påmind varje gång någon i min närhet träffat någon ny, det sker alltid så spektakulärt.

Och kärlek i all ära, helt fantastiskt, men jag kan inte låta bli att bli lite avundsjuk.




För jag har gjort en snabb genomgång av alla mina träffar, någonsin. Och resultatet är inte det minsta fint. Visst att det har blivit en mindre hög historier, men inte någon spektakulär? 97% av alla mina historier har börjat på samma sätt: vi möts ute, får syn på varandra, jag får en öl/snor hans öl, the end. (ja det ingår oftast ligg, skratt, kanske några dejter, ni fattar)
- den enda historien som är åtminstonde lite utanför kartongen är den med M; jag hade varit vaken i mörkröda diskussioner halva natten, var svinlack och trött och skulle gå en utbildning en helg nere i Skåne, gick in i ett klassrum, satte mig ner, såg M och tänkte "det spelar fan ingen roll om det där är en han, hon, hen, den, det, inte fan vet jag, jag vet bara att jag vill vara med den personen."



Och så vet vi alla hur det gick med den relationen, men det är alltså så nära jag kommer en fin historia.
- gud, moder jord, univsersum - nästa historia ska banne mig smälla högt, tack på förhand!
0 kommentarer