så jävla kulturell.

Jag och fina Isabella har bestämt sedan länge att vi ska se Robert Mappelthorpes utställning, eller det var Isabella som sa att jag verkligen skulle gilla den, och när någon säger så tar jag för givet att det antingen handlar om sex eller innehåller naket -
- hans utställning innehöll bägge!

Åh, det kan nog ha varit den vackraste utställningen jag sett! Folk hade sagt att den var allt från obehaglig till jobbig? Men jag kunde inte finna en tavla jag inte kunde tänka mig ha på min egen vägg. Jag älskade allt från porträttfotona på Patti Smith, blommorna som sloknade till alla närbilder på kukar. Samt kropparnas närvaro och att allt kändes naket och äkta.
- det fanns ju en tanke bakom allt och jag älskar det.


Och jag älskar ännu mer att "den manliga blicken" som jag nyligen lärt mig så mycket om fanns med bland hans bilder. Kände mig stolt när jag fick dela med mig av min nya kunskap till Isabella.
0 kommentarer